tisdag 30 juli 2013

Allting får plats i ett öga!

Nu har jag varit upptagen med flytt de senaste 2 månaderna. Men nu känner jag mig som hemma i den nya lägenheten. I min nya lägenhet så har jag en uteplats på ca 20kvm . Det är jätteskönt tycker jag :) .I min förra lägenhet  hade jag inte tillgång till balkong eller trädgård. Det fanns e liten gård bakom huset. Men där va det bara barn som gungade och det fanns inget ställe där man kunde sitta själv och få vara lite ifred.  Nu har jag en gård där jag kan stå ute med mitt staffli och måla. Det är4r helt underbart!
I början av förra veckan så testade jag detta. Jag har målat ögon sen jag var tonåring. När vi hade lektion i skolan i högstadiet mest så va jag inte så intresserad av skolan, så på lektionerna satt jag och tecknade. Mina pärmar och böcker hade mera "kludd" i sig än text. och när jag inte kom på vad jag skulle rita så ritade jag ögon.
Förra veckan så kom det en ide från ingenstans, om att jag ska måla ett öga med en natthimmel, jorden och månen. Här är resultatet!

Det verkar som min kreativitet är igång igen. På senare år så är det i perioder jag målar. När jag va liten, eller bara för 7-8år sedan så målade jag nästan varje dag. Men nu när man är vuxen så har man inte riktigt tid och insperationen kommer inte lika lätt som när man var liten. men nu hoppas jag att den stannar här ett tag¨.

1 kommentar:

  1. Åh, så vackert! :-)
    Så roligt att ha uteplats, där du kan stå och måla :-)

    Undrar om du kan skicka dina kontaktuppgifter till min mejl, jag har lyckats radera alla mina kontakter så både telefonnummer och adresser är borta ...

    Stor kram! <3 /Angelika

    SvaraRadera